AkuDiaDanKenangan

Jumaat, 22 Februari 2013

Abah Aku rindu padamu

22 Februari , 3bulan sudah pemergian arwah abahku . 
Setiap Detik waktu aku selalu rindukan dia , 
aku selalu ternanti-nanti kelibatnya seperti dahulu .
Aku tertunggu senyuman , gelak tawa dan gurauannya 
seperti dahulu .
Seandainya ajal maut
jodoh pertemuan ni ditentukan oleh manusia 
aku akan halang mereka dari mengambil 
nyawanya .
Tapi apakan daya semua ini kerja yang MAHA ESA 
nak tau tak aku kena terima . 
Walaupun pahit untuk dilalui sepanjang hayat aku .
Aku sunyi hidup tanpa dia  .
Sejak aku kehilangan dia kehidupan aku
seperti terpaksa meneruskan kehidupan ini .
Ya allah berdosakah aku sebagai hanbamu 
menolak hakikat yang sebenar ?
Berdosakah aku ?
Kalau aku ada kuasa untuk memutarkan putaran dunia 
rasa taknak ada raya tahun ni .
Biarlah tahun-tahun seterusnya aku hidup tanpa ada raya .
Tak sanggup bagi aku untuk aku tempuhi 
pagi raya tanpa arwah abah disisi .
Tak mampu aku nak lalui sepanjang hari raya 
itu tanpa dia .
Aku rasa sejak kehilangannya 
apa yang aku lalui ,
yang aku lakukan 
begitu terseksa .
Mungkin bagi orang lain ternanti-nanti hari mulia
dipagi hari raya 
tapi bagi aku biarlah , biar
semakin jauh hari mulia itu dari dalam hidup aku .
Kerana semakin aku tunggu detiknya tiba semakin terdera 
hati ni .
Rasa tak tahu nak mulakan , nak tempuhi hari mulia itu macam mana .
Kalau boleh aku rasa nak hidup dalam tangisan tangisan dan 
terus dengan tangisan .
Tapi walau selaut pun air mata 
dia tak mungkin kembali lagi .
Rasanya biarlah aku  hidup gila dari normal 
macam ni .
Aku rela hilang ingatan dari aku terkenangankan 
semua kenangan bersamanya ! 
Hebat sungguh ujian tuhan berikan .
Sampai sudah tidak sanggup lagi untuk aku kehilangan orang-orang 
yang aku sayangi .
Ya allah cukuplah dengan apa yang kau berikan , cukuplah
sesungguhnya hanbamu ini sudah tidak sanggup lagi 
untuk menerima semua ujian yang kau berikan .
Cukuplah kau tarik orang-orang yang aku sayang selama 3tahun ini .
Aku sudah tidak setabah , sekuat dahulu .
Berhentilah menguji aku ! 
Berhentilah ya allah .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan